پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112183
هدف از انتشار كاريكاتور روزنامه شرق در هفته دفاع مقدس چه بود؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 991

ولتن نيوز: اين ايام مبارك مصادف است با هفته اي كه از آن به نام هفته دفاع مقدس ياد مي شود و ياداور هشت سال خون و حماسه و ايثار و شهادت است. سالهايي كه بسيجيان جان بركف انقلاب اسلامي به همراه سپاه و ارتش به مقابه با رژيم بعثي عراق پرداختند تا از مام ميهن محافظت كنند و از كلام امام خود پاسداري. بسيجياني كه نماد وحدت آنها عكسهايي بود از صفهايي طولاني كه هر بسيجي سربند سرخ و آغشته به خون يازهراي بسيجي ديگر را بر پيشاني جان بركف در پيش روي خود مي بست و با رمز يا حسين مي رفتند به جنگ آتش و خون و چه حماسه ها كه نيافريدند. چه بسيارند سربندهاي يا زهر و يا حسيني كه همينك بر ديوار خانه شهداي هنوز بوي عطر خود را در خانه محروم از پدر مي پراكنند...


 

ديروز و در حركتي در راستاي حرمت شكني هايي كه در چند هفته اخير و به صاحت مبارك پيامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار شكل گرفته است و در ادامه تحركات افرادي چون واحديها و منتجب نيا ها روزنامه شرق طرحي نو زد و آتشي ديگر بر دلمان افكند. روزنامه شرق در هفته دفاع مقدس كاريكاتوري منتشر كرد كه گروهي را نشان ميدهد كه در صفي طولاني به جاي بستن سربندهاي قرمز يازهرا بر پيشاني يكديگر، در حال بستن سربندهاي سياه بر چشمان يكديگر هستند.

 

 

 

گويي اينكه اين كاريكاتور پيامي ندارد به جز اينكه گروهي بسيجي در دوران جنگ و چشم و گوش بسته در صف انجام عملي قرار گرفتند كه خود از نتيجه آن آگاه نيستند. به سخن ديگر اين كاريكاتور نشان مي دهد كه اين هفته يادگار روزهايي است كه جوانان وطن چشم و گوش بسته به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل رفتند و ندانسته شهيد شدند.


 

اي كاش روزنامه شرق به جاي اينكه در زمين دشمن بازي كند و بازي بخورد كمي هم براي داغ ديدگان جنگ تحميلي و به خصوص در هفته دفاع مقدس حرمت قايل مي شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html